Ervaringen
Heeft U ook een slechte ervaring met deze school, laat dan een Reactie achter.
Ons doel is het verbeteren van dit onderwijs zodat onze kinderen hier niet langer de dupe van zijn.
Er word met Uw bericht zeker iets gedaan, hoe meer reacties hoe sterker wij staan.

31 January 2007 at 10:37
Laat ik maar de eerste zijn die reageer, bedankt voor de tip over deze log
Ik ben het er zeer zeker mee eens dat dit geen goede school is.
Mijn kind is onlangs van deze school af na een hoop touw getrek.
Ons kind is goed terecht gekomen.
Alles wat de Hogewind over ons kind heeft geschreven klopte van geen kanten.
Deze school krijgt subsidie voor elk kind wat ook doorstroomt naar ammancollege…….vandaar dat alle adviezen praktijkonderwijs zijn.
Deze school ligt op zijn gat en dat weten ze zelf ook.
Ik ben zeer zeker nog niet klaar hiermee, ik vecht voor alle kinderen die nog op deze school zitten (helaas)
31 January 2007 at 20:16
Helemaal mee eens.
Om redenen kan ik mijn naam niet zeggen daar ik zelf ook stappen aan het ondernemen ben.
Betere woorden zijn er niet:
“Bagger school”
6 March 2007 at 14:15
Bedankt voor deze informatie. Ons kind is naar deze school verwezen. Wat kunnen wij nu het beste doen?
6 March 2007 at 18:13
Ik begrijp alle commotie niet rond deze school. Ik heb zelf een kind op de Hogewindschool zitten en ik ben op alle fronten tevreden. Mijn kind wordt goed ondersteund, de ouders goed gexefnformeerd over de voortgang en als we vragen hebben zijn we altijd welkom. Topschool! Over die achterstand is bij mijn kind trouwens niet te merken en ik heb daar meer ouders over gehoord.
6 March 2007 at 19:53
Als Uw kind naar deze school is verwezen, probeer dan eerst een andere school te zoeken.
Want eenmaal op deze school, tussentijds niet meer naar een andere school.
Lukt dat allemaal niet. hou dan de alles in de gaten.
Blijf er boven op zitten, het gaat om Uw kind.
6 March 2007 at 20:04
Ik ben blij dat met Uw kind alles goed gaat. Ik neem ook aan dat Uw kind nog geen eindschoolverlater is.
Iedere ouder was tevreden tot het laatste jaar.
Voorbeeld: Legt U alle cito toetsen en IHP verslagen eens naast elkaar en kijk eens goed naar de datums en wat er over Uw kind vertelt word.
Datums zijn veranderd en verslag niet of nauwelijks zoniet gewoon hetzelfde.
Ze zeggen U wel dat uw kind goed gaat, maar in feite is dat niet zo.
Want als U bij de eindbeoordeling van uw kind een gesprek heeft, wens ik U veel sterkte met het vinden van een goede school.
Tenzij U de ammanstichting geen bezwaar vind.
Andere scholen willen niet verder met Uw kind, zodra ze de naam Hogewindschool horen of als een zekere persoon van de Hogewindschool contact heeft gehad met de nieuwe school.
Het is toch ook in het belang van Uw kind dat deze de opleiding gaat volgen die hij/zij graag wilt.
Nogmaals het advies van de Hogewind is allemaal Praktijkonderwijs (is dat wat Uw kind wilt?)
10 March 2007 at 01:31
Op iedere school is allicht wat aan te merken, vooral als je kind niet presteert wat je als ouder zou willen.Dat is soms moeilijk te accepteren, maar soms wel beter dan vuil te gaan spuiten, of, liever gezegd: bagger.
10 March 2007 at 01:34
Op iedere school is allicht wat aan te merken, vooral als je kind niet presteert wat je als ouder zou willen.Dat is soms moeilijk te accepteren, maar soms wel beter dan vuil te gaan spuiten, of, liever gezegd: bagger.
10 March 2007 at 15:28
Een mens mag voor zijn mening uitkomen. Bagger staat voor slecht onderwijs.
Het kan veel beter en dat weten ze ook.
Als de school mee zou werken zou het anders zijn.
Maar U kunt mij niet wijs maken dat als een kind zonder achterstand binnen komt, er na 2 a 3 jaar afgaat met 2 a 3 jaar achterstand in rekenen en taal.
Het is een vrij land, mensen mogen voor hun mening uitkomen.
En die mening schijnt waarheid te zijn. Steeds meer ouders komen in actie.
In ieder gaval bedankt voor Uw mening meneer of mevrouw van den Bulck.
Alles is welkom dus ook Uw mening.
11 March 2007 at 16:12
Vergeet niet dat een kind een achterstand moet hebben om toegelaten te worden op de Dr.F.Hogewindschool. Of het kind moet een indicatie hebben gekregen van PDD-NOS (een aan autisme verwante stoornis). Heeft het kind geen van beide dan wordt het niet eens toegelaten, dus u maakt mij niet wijs dat een kind zonder achterstand wordt toegelaten en dan op deze school een achterstand van 2 tot 3 jaar gaat oplopen.! Sorry, maar daar kan ik niet bij.
11 March 2007 at 21:40
Het is een school voor kinderen met een spraak en of taal achterstand.
Dat heeft niets met leerachterstanden te maken. Mijn kind kwam binnen zonder leerachterstanden en verliet deze school met zeer grote leerachterstanden.
Op leergebied had mijn kind geen achterstand alleen op spraak.
Na een lange tijd op deze school waren de leerachterstanden zeer groot.
Deze school heeft zich tevens ook gespecialiseerd in autisme. Helaas is er geen enkele leerkracht bevoegd om daarin les te geven.
Ik had mijn kind nooit op deze school moeten doen.
Conclusie: Ons kind is binnen gekomen zonder achterstand op leergebied en weggeaan met 3jaar achterstand. Binnengekomen voor taalachtertsand en verlaten met taalachtertsand. Op de school waar ons kind nu zit heeft het meer geleerd als al die jaren op de hogewind school en ons kind zit daar pas dit jaar op.
Voor mij geen lof over de hogewind school en vind het super dat er eindelijk een site is over het wel en wee over deze school.
15 March 2007 at 15:34
Fijn om af&toe ook nog een positieve reactie te horen…Leerachterstanden ontstaan mede door het feit dat de kinderen een ernstige spraak/-taalontwikkelingsachterstand hebben als ze bij ons binnenkomen en/of een aan autisme verwante stoornis hebben(hetgeen de kinderen belemmert in hun algehele ontwikkeling)!!! Sommige kinderen bereiken eerder hun “ontwikkelingsplafond”, waardoor de achterstand niet ingehaald kan worden. Erg vervelend en moeilijk om te accepteren voor ouders en alle betrokkenen die zich elke dag met hart&ziel inzetten voor de kinderen…Wij willen, net als ouders, het beste voor de kinderen…ook als is het beste niet altijd wat je gehoopt had!!! Tevens zijn de indicatiecriteria tegenwoordig zo streng dat, al zouden we dat willen, veel kinderen niet eens meer een cluster-2 indicatie kunnen krijgen (ook al hebben ze dat nog zo hard nodig). Veel kinderen vallen hierdoor dus tussen wal&schip…Daar kan de Hogewindschool niets aan doen, maar wordt veroorzaakt door de regeltjes van de wet!!! Als ouder is het je eigen verantwoordelijkheid en je goed recht om kritisch te zijn en het beste te willen voor je kind…maar wat het beste is voor jou, is niet altijd het beste voor het kind…Het is makkelijk om met een vinger naar anderen te wijzen, maar besef ook dat je zelf een groot deel uitmaakt van de ontwikkeling van je kind!!! Het doet mij pijn om dit te lezen, zeker als je bedenkt hoeveel mensen zich elke dag zo inzetten voor de kinderen…
15 March 2007 at 16:27
Als jullie allemaal zo ontreveden zijn, kan je beter eerst eens naar jezelf gaan kijken!
Waar begint de opvoeding? Toch niet op school!!!
15 March 2007 at 19:15
POSITIEVE reacties zijn ook welkom en zijn een leuke opsteker voor al die mensen die zo hard werken en zo hun best doen voor de kinderen!!! Op die manier kunnen de goede ervaringen van ouders ook gebruikt worden om het onderwijs te optimaliseren!!!
16 March 2007 at 07:13
Opvoeding ligt gedeeltelijk op school en vooral thuis.
Laten wij nu heel gelukkig en blij zijn en vooral blij dat wij niet het advies van de Hogewindschool hebben gevolgd.
Anders had onze zoon nu op het Ammancollege gezeten en lekker doorgesudderd zoals op de Hogewindschool. Nu doet hij wat hij wilt en kan hij de richting uit die HIJ wilt.
Ik heb geen zin om hier uit te wijden over wat er allemaal op de oude school is gebeurd.
Hij zit nu op zijn plek en is aan het vlammen. Dat wou ik graag zo houden. Van praktijkadvies is totaal geen sprake zelfs niet van BBL.
Het enige waar de Hogewind eens naar moet kijken is dat een kind veel meer kan en als je dat als ouder aangeeft moeten ze niet met de opmerking komen dat hij dat ook kan maar zelf aan moet geven.
Misschien hebben de kinderen geen zin om te leren als ze 2 jaar dezelfde stof zitten te kauwen.
Ben blij voor de mensen die positief zijn over deze school.
Degene die zegt dat de opvoeding niet op school ligt moet even nadenken, want de opvoeding ligt wel degelijk OOK op school.
Volg je hart.
En veel succes voor de eindschoolverlaters met het vinden van een school.
16 March 2007 at 10:45
Er wordt flink lelijk gedaan over de Dr. F Hogewindschool en met name over het vervolgonderwijs van de eindschoolverlaters. Kijk dan maar eens even op http://www.mordor.nl waar een Curriculum Vitae van een oud-leerling; Bauke Fahner is te lezen en dan zult u zien dat het ook wel degelijk goed kan gaan. Wanneer ouders hun zin niet krijgen is het altijd makkelijk om de school de schuld te geven en zeker niet naar zich zelf zelf te hoeven wijzen. Ouders moesten eens weten hoeveel energie er in de kinderen gestoken wordt door de mensen op de Dr. F Hogewindschool en als vervolg scholen geen plaats hebben of niet mee willen werken aan een plaatsing kunnen zij daar niets aan doen maar dat wordt niet mee genomen in de beoordeling over de school. Ouders die niet tevreden zijn moeten dan zelf maar eens in het speciaal onderwijs voor de klas gaan staan en dan tegen; finaciele stop, weigering van plaatsing enz… aanlopen kijken hoe je er dan over denkt!!!!!!
16 March 2007 at 12:58
Toch leuk dat alleen leerkrachten reageren, en dan praten over financiele stroppen.
Het gaat om kinderen, het onderwijs kan gewoon beter.
Dat er geen geld is begrijp ik zeer, maar schuif het dan niet af op de kinderen.
Ieder kind presteert naar eigen kunnen en als zo een kind dan meer kan zoals mevr van den Baard hier boven schreef bied dat dan aan.
Geef kinderen huiswerk mee als de ouders daar om vragen. Ik zeg niet dat alle ouders klagen.
Er zijn ouders die vinden (zeker als ze meer kinderen hebben) dat ze huiswerk mee moeten krijgen.
Kinderen kijken thuis naar hun broer of zus en vragen zich vervolgens af waarom hij/zij zveel meer weet.
Kinderen worden daar verdrietig van, verplaats je eens in die ouders en geef gehoor aan die ouders. Het kost niets om huiswerk mee te geven. Nu zien deze kinderen huiswerk als strafwerk, omdat wat op school niet af is gemaakt moeten ze thuis maar doen.
Nadeel daarvan is dat ze dan op het vervolgonderwijs huiswerk ook daadwerkelijk als een straf zien.
Nu wil ik me niet met jullie onderwijs bemoeien. Het kan veel beter, begin bij jullie zelf en stoom ze klaar voor wat voor vervolgonderwijs dan ook.
Het is voor een ouder ook niet leuk als ze een gefrusteerd kind thuis hebben die voelen dat ze anders zijn, meer willen en vervolgens niet krijgen.
16 March 2007 at 19:16
Geen goede ervaringen……
Geen zin om te vertellen.
16 March 2007 at 19:48
Wel goede ervaringen…te weinig ruimte om ze te vertellen en een te negatieve houding van overige ouders op deze site.
16 March 2007 at 20:33
Wij kraken geen positieve reacties af, dus kraak geen ouders af die negatief zijn over deze school.
Vrij land meningen mogen gezegd worden.
18 March 2007 at 11:43
Ik ben vandaag voor het eerst op deze site terecht gekomen en ben niet verbaasd over de reacties, maar vind ze wel erg jammer. Ik heb 5 jaar met veel plezier gewerkt op de Hogewindschool en ik kan niet zeggen dat er collega’s van mij op die school werken die zich elke dag weer inzetten om het beste onderwijs te geven wat binnen hun mogelijkheden ligt. Ik lees over opgelopen achterstanden, conflicten met leerkrachten om uw kinderen. Wat ik niet begrijp is dat men waarschijnlijk niet begrijpt dat wij strijden om hetzelfde. We willen dus eigenlijk allebei het beste voor uw kind. Ik heb altijd gewerkt met de overtuiging dat alle kinderen van de Hogewindschool mijn kinderen waren. Ik wilde het beste voor al mijn kinderen. En probeerde dat te bereiken met mijn manier van lesgeven. En als u er niet tevreden over was, dan had iemand naar mij toe moeten komen om dat aan te geven. Begrijp me goed, als het om mijn kinderen gaat, als iemand tegen mij zegt dat ik de kinderen tekort doe, door ze niet goed onderwijs te geven snap ik dat niet. En ook niet naar mijn collegae toe. Ook zij zullen het beste wensen voor uw kind. Dat u het er inderdaad niet altijd mee eens bent, dat is een ander verhaal. Dat u het idee hebt voor de gek gehouden te worden… Dat is jammer, en hou me ten goede dat kan ik niet beoordelen, ik ben er niet bij, ik kan alleen spreken vanuit mijn eigen ervaringen.
Oh ja ik vond het jammer…
Jammer dat de dialoog, de discussie en de positief opbouwende kritiek, waar wij allemaal beter van worden, niet naar elkaar wordt gespeeld, maar via een anoniem verstopspelletje wordt afgehandeld. Bent u het niet eens met het advies van de Hogewind… Nou en !!! U bent en blijft verantwoordelijk voor de schoolkeuze van uw kind… Het is toch uw kind… U bent verantwoordelijk en niemand anders. Over de achterstanden wil ik ook nog wel iets kwijt… Wisten jullie dat het VMBO qua kennis en vaardigheden aansluit op basisschool GROEP 6… Ik wil het best verder uitleggen, maar dan heb ik geen ruimte om dit nog even aan te geven….
Ik hoop voor iedereen dat jullie, zowel ouders als leerkrachten nu eens eindelijk naar elkaar gaan luisteren en samen gaan bepalen wat het beste is voor jullie kind…Jullie willen allebei het beste, de ouders zijn niet gestoord (althans niet allemaal… geintje) en ook de leerkrachten op de Hogewindschool schijnen er allemaal voor geleerd te hebben … DUS…
Wat let jullie, zowel ouders als leerkrachten om er de schouders onder te zetten, niet zeiken als het een keer niet naar de zin gaat, maar veranderen en verbeteren…
Groetjes
Veel plezier en geluk…
Eddy
19 March 2007 at 21:21
Ik geloof niet dat er achterstanden waren met Gymnastiek.
Nooit geklaagd over jou en dat weet je zelf dondersgoed.
Je weet ook wat je mijn kind hebt bijgebracht, meer dan ieder ander in 7 jaar op die school.
Je hebt onze zoon geleerd zichzelf te zijn en ook complimenten aan hem gegeven.
Hij is zekerder geworden door jou, iets wat anderen ook niet deden.
Ik ben zeer zeker niet negatief over iedereen.
De leerkrachet van onze zoon toen in C3 en C4 waren toppie, mensen die ook naar je luisterde, de computerleraar, de gymleraar en zijn laatste lerares (de jonge variant) er waren er 2.
Ik noem geen namen want dat zou niet netjes zijn.
Het is 7 jaar verspilde energie geweest. Het enige wat ik had gewild was dat ze ons serious hadden genomen zo een 3 jaar terug, dan had onze zoon naar het regulier kunnen gaan.
Luister ook naar ouders en zoek samen een goede oplossing.
Neem ouders serious en denk niet bij jezelf dat ouders geen verstand van onderwijs hebben.
Neem meer mensen zoals de voormalige gymleraar aan, iemand met een gezonde kijk op kinderen, iemand die geen dossiers inziet om te kijken waar hij mee van doen heeft en ze ook niet als zodanig behandeld.
Verbeter het onderwijs en begin kinderen ook iets te leren, bezorg ze geen faalangst door constant te zeggen dat ze anders zijn.
Vraag niet of hun bovenkamer wel werkt als ze iets niet snappen en zeg zeker niet dat ze geen hersens hebben als ze iets bij een ander kind doen.
Behandel kinderen met respect, want iedereen klaagt maar dat de jeugd van tegenwoordig geen respect meer heeft naar ouderen. Soms vraag me ik me af hoe dat nou zou komen.
Smijt niet met deuren en ga niet lopen schelden tegen de kinderen als je je dag niet hebt omdat je even voor de klas moet staan.
Pak geen kinderen zo hardhandig vast dat er plekken op de arm achterblijven.
Geef geen straf als een kind een agenda thuis laat liggen als ze er 3 weken niets in schrijven. Dat is niet zelfstandig maken dat is een kind onnodig belasten met voorwerpen waar men niets mee doet.
Laat kinderen van 4 a 5 jaar die met de taxi mee moeten niet alleen naar buiten lopen waar geen toezicht op hen is, zodat ouders (ik al een paar keer) ze weer naar binnen moeten brengen. Ouders zouden eens moeten weten.
Het allebelangrijkste zijn de lesachterstanden, het kan niet waar zijn dat een hele klas precies de zelfde achterstanden heeft op alle vakken.
Vervolgens naar een regulier vervolgonderwijs gaan en van die achterstanden niets meer te merken is. En dan praat ik niet alleen over mijn kind. Ik heb gewoon het idee dat jullie die kinderen bewust dom willen houden zodat jullie weer geld vangen.
Ik heb in principe ook niets tegen het ammancollege.
Tegen jullie school wel helaas en als ik alleen al de naam Auris ergens hoor gaan mijn nekharen overeind staan.
Subsidie subsidie subsidie.
Kinderen zijn geen speelballetjes van de maatschappij, het is onze nieuwe generatie en die moeten we opleiden en dat begint bij jullie ook al is het speciaal onderwijs.
Gegroet
22 March 2007 at 14:51
ik vind het vervelend dat kinderen al vaak met een achterstand beginnen op deze school en dat ouders denken dat de school dat wel eens eventjes snel oplost.
soms komen kinderen op deze school met al 2 jaar achterstand!!!
deze mensen doen niet anders dan stinkend hun best om voor deze kinderen de achterstand weg te werken. jammer dat ouders dat niet zien en dat er veel negatieve opmerkingen zijn. gelukkig zijn er ook ouders die het anders ervaren. met bagger gooien kunnen we allemaal!!!!!!!
22 March 2007 at 20:57
E, als eerste doe niet zo laf en zeg wie je bent.
Een leerkracht van school is me wel duidelijk.
Ga me niet vertellen dat ik bagger gooi.
Ik zal nu even precies vertellen hoe het zat met mijn zoon en jullie school.
Onze zoon kwam binnen bij jullie toen hij 5 jaar was.
Voordat hij bij jullie binnenkwam zat hij op peuterspeelzaaltje het Zomerlandje, hij was toen 3 jaar oud.
Omdat onze zoon met een lichtknopje speelde en niet mee deed met de groep en hij totaal niet praatte moest ik met hem naar het RIAGG.
Zo gezegd, zo gedaan.
Na de testen die te erg zijn om hier te vermelden en aangezien dat ook prive is ga ik daar verder niet op in.
Hij moest naar het MKD in Hoogvliet voor 2 jaar.
Na 1 jaar kon onze zoon het MKD weer verlaten omdat zijn spraak goed op gang was gekomen en verder ook goed op weg was met de rest van zijn ontwikkeling.
Spraakachterstand was teruggebracht tot 1 jaar. Les had hij nog nooit gehad dus ook geen achterstanden daarin.
Onze zoon kwam dus binnen bij jullie voor een spraak en taal achterstand van 1 jaar.
De rest wat er werd gezegd heb ik nooit achtergestaan dus kwam voor mij ook nooit tersprake.
Tussentijds heb ik onze zoon onafhankelijk laten testen. In dat verslag stond dat onze zoon een iets bovengemiddelde begaafdheid had en potentie had om te leren.
Het oordeel van de toenmalige directeur luidde:
Hier hangen wij onze oren niet naar want het is niet van een kinderpsycholoog”
Dit onderzoek was in opdracht van een regulier basisonderwijs.
Vervolgens vroeg het regulier de Hogewindschool om medewerking, waarop het antwoord van die toenmalige directeur weer luidde “Wij doen daar niet aan mee, wij werken op onze eigen tempo”
Het ging alleen maar om de zelfstandigheid.
Na 7 jaar op deze school waar jullie hem onderwijs hadden moeten geven kwam hij dus met al die achterstanden die ik al een paar keer eerder heb genoemd van de school af.
Nu is er van al die achterstanden geen sprake meer, ook daar heb ik al tig keer over geschreven.
Ga niet zeggen dat ik met BAGGER gooi, want als ik ergens een hekel aan heb is het liegen en dat is bagger voor mij.
De uitspraken die ik gisteren hier schreef zijn tegen mijn zoon door leerkrachten van jullie school tegen hem gezegd. Door die uitspraken word een kind onzeker.
Van de arm die vast werd gepakt heb ik gelijk politie aangifte gedaan, Kijk ik bezorg mijn kind geen blauwe plekken en ik verwacht dat zeker niet van jullie.
Toen dat trouwens gebeurde ben ik naar die toenmalige directeur gestapt en heb mijn verhaal gedaan.
Zijn antwoord was “Ik heb de desbetreffende leerkracht opdracht gegeven dat als het nog een keer zou voorkomen mij te roepen en dan haal ik hem de klas uit, maar dat laat ook zijn sporen na”
Een gestoorde uitspraak van een directeur dus wederom zeg niet dat ik met bagger gooi.
Afijn met dat politie rapport (waar ook dat van de directeur in stond) nooit wat gedaan om jullie het voordeel van de twijfel te geven.
Toen ik bezig was met scholen ben ik naar de unitcoordinator gestapt over een school.
Het was geen vmbo lwoo. Zijn antwoord “Dan krijgt hij geen rugzakje”
Wat boeit mij dat rugzakje nou. Het draait bij jullie alleen om het rugzakje.
Kijk waar hij nu is zonder dat RUGZAKJE!!!!
en dat allemaal met hele goede begeleiding en lesstof van de school waar hij nu zit.
Jullie komen er nooit uit met ouders als je het niet de kans geeft om te luisteren, iets wat jullie met mij nooit hebben gedaan, want je ging altijd met het zelfde waar je mee naar binnen kwam weer weg.
Verander jullie onderwijs en geef de kinderen les, en dat is echt geen bagger het is de waarheid!!!!!
Gegroet,
Diana van den Baard
5 June 2007 at 21:55
Eind mei zat ik op de Hogewind bij een gesprek met de rijksinspecteur, samen met nog drie ouders. Ja, dat was voor het nieuwe onderwijsrapport. Dat was ook de eerste maal dat ik wat hoorde van deze weblog. Ik heb met belangstelling de reacties gelezen en de spanning en teleurstelling gevoeld die achter deze reacties aanwezig zijn. Over het algemeen kan ik deze teleurstelling begrijpen daar ik deze zelf ook voel. Vooral de laatste drie jaar waren een verzoeking. Dit lag echter niet zo zeer aan de leerkrachten, deze zijn (nog) enthousiast en hebben over het algemeen het beste voor. Nee, het ligt meer aan de organisatie er omheen. Deze is met het (gedwongen) vertrek van de toenmalige directeur (Michiel Minderhoud) ineen gezakt. Daarnaast is er vanuit het hoofdkwartier (als ik het zo mag noemen) een druk uitgeoefend om drie scholen (Hogewind, Hildenisse en Jonkeren) met elkaar te laten fuseren. Voor dit (persoonlijke) plan van de toenmalige voorzitter van de Ammanstichting en de nu (gelukkig met pensioen gaande)voorzitter van Auris is vrijwel alle tijd van het management in rook opgegaan. Gevolg hiervan is dat de organisatie door de hoeven is gezakt en er geen goede ondersteuning aan de leerkrachten is gegeven. Te veel onderwijstijd is in het maken van allerlei verslagen gaan zitten die de leerkrachten zonder de adequate steun van het management moesten ophoesten. Natuurlijk zijn veel van deze extra beslagleggingen opgelegd door het ministerie, maar vanuit het centrale bureau in Gouda of van het eigen managementteam is te weinig en te laat goede ondersteuning geweest, jammer. Het herhaaldelijk aanspreken van de (nu vertrekkende) directeur (incl. oogkleppen) heeft niet tot gewenste verbeteringen geleid, ook jammer. Het is veelzeggend dat er nu 20 nieuwe leerkrachten zijn, dat ‘oude’ leerkrachten (teleurgesteld?) de school de rug toekeren. Wel, de Jonkerenschool zit nu op dezelfde locatie. Het fusieplan wordt vooralsnog zonder instemming van personeel of ouders doorgezet. Gevolgen voor de organisatie, de leerkrachten en bovenal de kinderen zijn onbekend. Ik verwacht dat ik (weer) voor de geschillencommissie zal moeten staan. Voor het geval dat u zich afvraagt hoe het gesprek met de rijksinspecteur verlopen is. De inspecteur was geschrokken en bevestigde in grote lijnen de hierboven geschetste problemen. Of de school onder toezicht geplaatst wordt? Het rapport zal het uitwijzen.
19 September 2007 at 17:52
De Hogewindschool in Rotterdam is zeker en hele SLECHTE school.
hieronder enkele voorbeeldenvan mijn ervaring met deze school:
*Als ik me zoon ophaal van school, wordt ie overstuur en huilend meegegeven, omdat de nieuwe juf vond dat ie in een aparte kamer op mij moest wachten.
De afspraak kon inmiddels verzet worden met een half uurx85.
Mij wordt dan verwijt dat ik te laat kom en me zoon zo van streek isx85.
*Nieuwe kennismaking nieuwe juf (yvonne) 2007:
Na 2 weken dat school is begonnen, wordt ik door haar opgebeld: na gesprek zegt ze dat ik x93de medicatie moet doen.x94 Anders gaat ze naar de directeurx85x85.
Zo ging de eerste kennismakingsgesprek.
inmiddels krijgt hij geen les maar moet klusjes doen op school..
* 2006:
Me zoontje werd de klas uitgezet, school had een afspraak gemaakt dat ik hem dan direct moest ophalenx85. Ik was op me werk alleen en dat ging niet.
Die dag kreeg ik ongeveer 30 telefoontjes, o.a. van mevr. Boland.
Het wou niet doordringen dat ik niet kon komen.
Er werd zelfs met de politie gedreigd.
*Juf Esther 2003/2004 drong op aan dat me zoontje getest moest worden op adhd
al was ik tegen medicatie, dat was daar niet voor, het was dat ze beter met hem om konden gaan als iets bekend wasx85
Nu dringt school heel erg aan om aan de medicatie te beginnen, tot vervelends aan toe, Er wordt niet geluisterd dat ik niet wil om me zoon geen chemisch troep wil geven.
* School maakte een afspraak, waar ik niets van afwist, mij werd verwijt dat ik op afspraken niet kom opdagen en is terug te lezen op dossiersx85
*2005 was een drama in de structuurklas bij juf larissa inmiddels is vertrokken..
Hij moest tussen de schotten zitten de hele dag naar de muren kijken,
Toen ik vroeg waar dat goed voor was kreeg ik als antwoord :
x94Hij zit daar en hij blijft daarx94
Gaja 06-16406244
17 September 2008 at 15:57
Ik ben blij dat de inspecteur eindelijk is gaan kijken op de Hogewindschool en naar ons ouders heeft geluisterd. Ja ik ben daar samen met 1 andere ouders verantwoordelijk voor geweest.
Ik het hele dosier van mijn kind en de andere ouder heeft de handtekeningen verzameld.
Eindelijk verandering. Jammer dat het voor mijn zoon te laat kwam, maar ook die schade van 7 jaar heeft hij in 2 jaar ingehaald en hij leert nu.
Ik had alle brieven van de afgelopen 7 jaar bewaard, ook wat er in die jaren gebeurd is wat niet op die school. Alles gebundeld handtekeningen verzameld en dus opgestuurd naar de inspecteur samen met eerste rapport van onze zoon om zo de verschillen te laten zien. Want leren kan hij, alleen hun zagen dat niet, of ze wilde het niet zien.
Het is alleen jammer dat jouw kind dan niet van de beruchte stempels afkomt.
Al met al ben ik nu een hele blijde ouder, waarvan de zoon een echte toekomst tegemoet gaat dankzij de nieuwe school en niet dankzij de Hogewindschool.
Hopelijk is er nu veel veranderd op de Hogewindschool, zoniet….ouders schroom niet om stappen te ondernemen, het gaat om de toekomst van Uw kind.
Met vriendelijke groet,
Diana van den Baard